onsdag 23. juni 2010

Sommerkurs i språk og inkludering

Det har vært så herlig å tilbringe tre dager sammen med så mange som opplever det samme som meg! Alle har vi hverdager med barn som trenger mye hjelp til å utvikle sitt språk.

Jeg føler meg også som en som kan veilede! Iréne Johansson er den jeg har lært alt jeg kan av om hvordan støtte barn som trenger det i sin språktrening. Hun var med på sommerkurset vårt som foreleser og hadde individuelle konsultasjoner. Nå har hun på en måte henvist noen familier til meg som hun mener jeg kan følge opp med det program jeg har lært av henne. Det vil si veiledning, i nettverk rundt barna.

Jeg lærte forøvrig også noen nye tegn i løpet av disse dagene. Du kan også lære tegn ved å lime følgende inn i nettleseren din:

file:///Applications/Tegn%20til%20Tale/tegn_til_tale.html

Vi vil holde sommerkurs også neste år, eller hver sesong om vi får det til. Vi håper vi får støtte via Helse og rehabilitering neste år.

Dette var gøy! Jeg er utrolig glad for at vi fikk med fem fra vår skole på kurset, slik at de fikk en bra introduksjon til Karlstadmodellen og kan besøke barnehagen med nytt sinn før sommeren starter for alvor.

2 kommentarer:

  1. Så bra med positive opplevelser! Så bra at du ble oppfordret til å veilede selv, på den måten utvikler du jo også din kompetanse, også på samtale som du skriver om i neste blogginnlegg! Takk for at du blogger - jeg lærer også :-) Sommerklem fra meg

    SvarSlett
  2. Kjære Kari Anna, Tusen takk for kommentaren din! Jeg gleder meg til å veilede. I dag besøkte vi en familie som har fikk noen aha-opplevelser under sommerkurset.

    Forøvrig er jeg veldig glad i bloggen din, den inspirerer og er lærerik!


    Stor klem :)

    SvarSlett